۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

سخنگویی:

فعالیت مراکز توانبخشی کشور پایش می شود

فعالیت مراکز توانبخشی کشور پایش می شود

قزوین - خبرگزاری مهر: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با اجرای طرح پایش در مراکز توانبخشی غیردولتی، زمینه بهبود خدمات، کاهش هزینه ها و تامین حقوق جامعه هدف بیش از گذشته فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش توجیهی طرح پایش مراکز غیر دولتی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن روز دوشنبه با حضور کارشناسان توانبخشی بهزیستی استانهای کشور در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

یحیی سخنگویی در این همایش گفت: با اجرای طرح پایش درصددیم ضمن بازنگری در فعالیت مراکز توانبخشی و رفع موانع، مشکلات و نواقص گذشته زمینه بهینه سازی فعالیتها و بهبود شرایط برای معلولان و خدمات گیرندگان را فراهم کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور بیان کرد: در شرایط کنونی بدنبال توسعه مراکز توانبخشی غیر دولتی نیستیم بلکه بدنبال مدیریت مطلوب و بهره مندی مناسب از امکانات برای ارائه خدمات بهتر هستیم تا رسالت خود را در برابر جامعه هدف دنبال کنیم.

افراد پشت نوبت نیازمند رسیدگی بیشتر

سخنگویی بیان کرد: باید به گونه ای حرکت کنیم تا افراد پشت نوبت هم بتوانند در زمان کوتاه تری از خدمات توانبخشی استفاده کنند که در این راستا ضمن بازنگری در فعالیتها و نوع ارزیابی مراکز به سمت تعالی کارها پیش خواهیم رفت.

این مسئول یادآورشد: ضمن بررسی فعالیت مراکز توانبخشی استانها باید بدانیم چند درصد معلولان نیازمند کمک مستمری هستند و یارانه ها بر این مبنا توزیع و اختصاص داده شود.

وی افزود: با توجه به نبود امکان افزایش اعتبارات در حوزه توانبخشی تنها با مدیریت منطقی می توان به افراد تحت پوشش خدمات مناسبی به نیازمندان ارائه کرد.

مراکز شبانه روزی توانبخشی به روزانه تغییر می یابد

این مسئول تغییر رویکرد مراکز توانبخشی از فعالیت شبانه روزی به روزانه تصریح کرد: با این طرح به سمتی حرکت خواهیم کرد تا از توسعه مراکز شبانه روزی جلوگیری شده و مراکز روزانه بیشتر شده تا معلولان به سمت حضور در خانواده متمرکز شده و در منزل خدمات بگیرند.

سخنگویی یادآورشد: اگر نیازهای معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی را شناسایی کرده و آموزش خانواده ها را جدی بگیریم می توانیم بخشی از خدمات مراکز توانبخشی را به خانواده ها و منازل منتقل کنیم زیرا با انگیزه و محبت بیشتری رسیدگی به معلولان انجام خواهد شد.

وی توسعه مراکز توانبخشی به صورت هیئت امنایی را از دیگر رویکردهای معاونت توانبخشی بهزیستی دانست و گفت: با گسترش مراکز روزانه به صورت هیئت امنایی توسط خیرین می توان به افراد بیشتری از جامعه هدف رسیدگی کرد.  

کد خبر 2155417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha